מדד תל אביב  125 (ת”א-125) הוא מדד הבורסה העיקרי של הבורסה בתל אביב בישראל. זהו מדד משוקלל של 125 המניות הנסחרות ביותר בבורסה. המדד החל ב-1 בינואר 1997 ומשמש למדידת ביצועי הבורסה בישראל. המדד מנוהל ומחושב על ידי הבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE).

מהו מדד תל אביב 125?

(ת”א-125) נחשב לאחד ממדדי המניות החשובים והמשפיעים בישראל. נכון ליוני 2020, היה לו שווי שוק של למעלה מ-121 מיליארד דולר, מה שהופך אותו למדד שוק המניות השלישי בגודלו במזרח התיכון. המדד נמצא בשימוש נרחב על ידי משקיעים ואנליסטים למדידת ביצועי שוק המניות הישראלי.

כאשר המדד מורכב מהמניות הגדולות והנסחרות ביותר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. המדד מחושב על פי שווי השוק של כל חברה וכן על פעילות המסחר והנזילות שלה. המדד מורכב ממניות ממגוון מגזרים ותעשיות, לרבות בנקאות, ביטוח, נדל”ן, טכנולוגיה ותעשייה.

מדד תל אביב 125
מדד תל אביב 125

כדי להבין איך הוא מורכב, נדייק את העובדה ש 10 המניות המובילות במונחי שווי שוק, המשוקללות לפי גודלן היחסי. 10 המניות המובילות מייצגות כ-55% מהמשקל הכולל של המדד. שאר 115 המניות משוקללות באופן שווה ומייצגות את 45% הנותרים. מתודולוגיית שקלול שווי שוק זו מבטיחה שהמדד משקף במדויק את ביצועי שוק המניות הישראלי.

עדכון המדד נעשה על בסיס יומי ומחושב לפי מחירי הסגירה של המניות המרכיבות את המדד אשר מותאם גם לדיבידנדים, פיצולי מניות ופעולות תאגידיות אחרות. המדד מותאם גם לפעולות תאגידיות, כגון מיזוגים, רכישות וספין-אוף.

מדד ת”א 125 (ת”א-125) נחשב באופן נרחב לאינדיקטור חשוב של שוק המניות הישראלי. המדד מהווה אמת מידה עבור קרנות נאמנות רבות, קרנות נסחרות בבורסה (ETF) ומוצרי השקעה אחרים. המדד משמש גם אנליסטים לניטור ומדידת ביצועי שוק המניות הישראלי. המדד נמצא בשימוש נרחב על ידי משקיעים ואנליסטים להערכת ביצועי שוק המניות הישראלי.

מדד תל אביב 125

כאשר הוא אינדיקטור טוב לביצועי הבורסה בישראל. המדד מורכב מ-125 המניות הגדולות והפעילות ביותר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. המדד מורכב ממניות ממגוון מגזרים ותעשיות, לרבות בנקאות, ביטוח, נדל”ן, טכנולוגיה ותעשייה. המדד משוקלל לפי שווי השוק, מה שמבטיח שהוא משקף במדויק את ביצועי הבורסה בישראל. המדד מותאם לדיבידנדים, פיצולי מניות ופעולות תאגידיות אחרות. המדד זמין למשקיעים ואנליסטים על בסיס יומי. המדד נמצא בשימוש נרחב על ידי משקיעים ואנליסטים להערכת ביצועי שוק המניות הישראלי.

החברות הרשומות במדד ת”א 125 הן: בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, כלל ביטוח, טבע פרמצבטיקה, אלביט מערכות, בזק, סלקום, כימיקלים לישראל, פרטנר תקשורת, בתי זיקוק לישראל, פז נפט. , ישראמקו, אורמת טכנולוגיות, אל על, שופרסל, טאואר סמיקונדקטור, מליסרון, שיכון ובינוי, בנק אוצר החייל, התעשייה האווירית, החברה לישראל, פריגו ישראל, פז, אופקו בריאות, פרוטרום, כור תעשיות, כור תעשיות, שטראוס גרופ, קבוצת דלק, דניה סיבוס, נטפים, אלוני חץ נכסים, גזית גלוב, סופר-פארם, בזק בינלאומי, אלביט הדמיה ועוד רבות.

פנסיה חובה לעצמאים והטבות המס המגיעות לך כעצמאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *