בית הנייר

כאשר נטפליקס החלה להזרים את סדרת הפשע הספרדית בית הנייר, אף אחד לא ידע שהתוכנית תצבור תהודה בכל רחבי העולם. עם מספר לא נתפס של כ – 190 מיליון שעות צפייה, רק בשבוע הראשון שלה באוויר, הסדרה הידועה גם בשם La Casa de Papel שודרה את הפרק האחרון שלה בדצמבר 2021 בנטפליקס.

סדרת הפשע הספרדית המצליחה, “La Casa De Papel”, הידועה בעולם באנגלית בשם “Money Heist” חוזרת עם העונה החמישית והאחרונה שלה.

במהלך ארבע העונות האחרונות, התוכנית עסקה בקבוצת שודדים המנסים לבצע שוד בלתי אפשרי, לכאורה. הסדרה שיצר אלקס פינה זכתה בפרס אמי בינלאומי בשנת 2018 עבור סדרת הדרמה הטובה ביותר ובעונה הרביעית היו קרוב ל- 65 מיליון חשבונות באתר נטפליקס.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שתתחיל העונה האחרונה.

בית הנייר עונה חמישית

בחודש מאי נטפליקס הודיעה על תאריך היציאה של העונה האחרונה של הסדרה הפופולרית בית הנייר בטריילר סוחף, שהראה את קבוצת הגנבים המותקפת בבנק אוף ספרד. עם זאת, העונה החמישית שונה מהעונות הקודמות. בעוד ששתי העונות האחרונות היו שמונה פרקים, בחלק החמישי יהיו עשרה פרקים.

בנוסף, פרקים אלו יחולקו לשני חלקים, מחציתם ישוחררו בחלק הראשון ב-3 בספטמבר. ואילו החצי השני ישוחרר בחלק בשני בדיוק שלושה חודשים לאחר מכן, בתאריך ה- 3 בדצמבר.

בית הנייר

בסוף העונה הרביעית של “בית הנייר”, נדמה היה שהתכנית של הפרופסור הלכה והשתבשה, והשוד מהבנק אוף ספרד כבר לא יצליח. חביבת הקהל, הלא היא ניירובי, שמשחקת אלבה פלורס, נפרדת מאיתנו הצופים לתמיד, כאשר היא נהרגת על ידי בן ערובה שהצליח לברוח מהשגחת הצוות, סזאר גנדיה (ז’וזה מנואל פוגה). אלישיה סיירה (נג’ווה נמרי), החוקרת שנמצאת בהריון מתקדם, מצליחה אחרי המון מאמצים לאתר את מקום מוצאו של הפרופסור.

בעוד שהפושעים ביצעו בעיקר את השוד שלהם בלי הרבה הרג ואלימות, התקציר של חלק חמישי מרמז שאולי זה לא יהיה אפשרי, והרג חפים מפשע, לאור הנסיבות המלחיצות, יתכן שיקרה.

נכתב שם: “בדיוק כשנדמה ששום דבר אחר לא יכול להשתבש, מגיע למקום אויב שהוא הרבה יותר חזק מכל מי שהוא התמודד מולו: הצבא. סופה של השוד הגדול בהיסטוריה מתקרב, ומה שהתחיל. כשוד יהפוך למלחמה”.

כמה מילים על הסדרה בית הנייר

לא הרבה פעמים יוצא שסדרת טלוויזיה מעוררת השראה למרד גלובלי כמו קאסה דה פאפל.

הסדרה משדרת השראה בנושאים של אהבה, חברות, אומץ, פמיניסטיות וגם מרד.

מה שמיוחד ובסופו של דבר מעורר ההשראה ביותר ב-Money Hest הוא ההשפעה המהפכנית שלו על הפגנות בעולם האמיתי. בסדרה, אזרחים עומדים ברחובות המקיפים את המטבעה המלכותית ובנק ספרד, קוראים את תמיכתם בשודדים ומשמיעים בוז על טקטיקת השיטור האלימה של המדינה. הסדרה הביאה איתה השראה גם בעולם המציאותי, מפגינים במדינות שונות כגון לבנון, עיראק, צרפת ואחרות השתמשו במוטיבים מהסדרה מול גורמי השלטון.

הסדרה מציגה נחישות רבה מצד השודדים כלפי המשטר, כשלכל אחד מהם סיפור חיים לא פשוט. למעשה הם מייצגים את אוכלוסיית פשוטי העם בספרד, כאשר הבולט ביותר הוא הסיפור של ניירובי, אם חד הורית אשר נאלצת למכור סמים כדי לשלם על הוצאות המחיה.

סוכנות לשירותי ילדים לוקחת את בנה ואוסרת עליה לבקר אותו. נחישותה לבצע את השוד נעוצה באמונה שלה, להחזיר את בנה מידי הממשל, היא מאמינה שהיא יכולה להחזיר אותו.